Czołowe siłowniki teleskopowe firmy HYVA, typu FC przeznaczone są do wywrotek i naczep wywrotek tylnozsypowych. Każdy element siłownika firmy Hyva wykonany jest z starannie dobranego i przeliczonego materiału, w odróżnieniu do innych siłowników o konstrukcji monolitycznej, gdzie poszczególne elementy stopni oporowe i ślizgowe wykonane są z jednego i tego samego kawałka materiału powstałe w procesie obróbki skrawaniem, przy którym dodatkowo powstaje dużo niepotrzebnych odpadów. Natomiast w siłownikach firmy HYVA rury stopni siłownika, pierścienie ślizgowe i oporowe są wykonane ze specjalnie dobranych wysokogatunkowych stali, co pozwala na eksploatację siłowników w ekstremalnych warunkach, pozwalających na znaczne większe przeciążenia niż w siłownikach o budowie monolitycznej. Należy podkreślić że firma HYVA jako pierwszy producent na świecie zastosowała innowacyjną technologie wytwarzania siłowników z rur DOM o bardzo wysokiej precyzji wykonania.
Dane techniczne:
- maksymalne ciśnienie pracy: 170 bar
- waga: 358 kg
- objętość robocza: 112L
- objętość całkowita: 121L
- maksymalne obciążenie siłownika (początek ruchu): 245 kN
- maksymalny przepływ oleju (z ogranicznikiem kąta wywrotu): 190L/min
- maksymalny przepływ oleju (bez ogranicznikiem kąta wywrotu): 137L/min
- możliwy czas wysuwu (z ogranicznikiem kąta wywrotu): 35 sekund
- możliwy czas wysuwu (bez ogranicznikiem kąta wywrotu): 49 sekund
- minimalny czas opuszczania: 35 sekund
Cechy charakterystyczne siłowników:
- niska waga kompletnego siłownika wraz z olejem (najlżejsze siłowniki na rynku), pozwala na większą ładowność zestawu, co przekłada się na duże oszczędności.
- unikalna segmentowa konstrukcja stopni siłownika, która pozwala na pracę w ekstremalnie trudnych warunkach, sprawia że siłowniki HYVA ALPHA mogą niezawodnie pracować w każdych warunkach
- nowe konstrukcja umożliwiające zwiększenie ciśnienia roboczego nawet do 250 bar (Alpha generacja). Siłowniki HYVA ALPHA w zależności od typu, mogą pracować w zakresie 170-250 bar.
- nowe, dodatkowe średnice stopni siłownika w połączeniu z wzrostem ciśnienia roboczego, nie tylko zwiększają typoszereg siłowników, ale także pozwalają na segmentację produktu w odniesieniu do konkretnej aplikacji - zastosowania. (górnictwo, budownictwo, rolnictwo itp.)
- wykonanie pierścieni oporowych oraz pierścieni ślizgowych z wysokogatunkowych materiałów o właściwościach dobranych do obciążeń ekstremalnych. Ulepszone ślizgi, pierścienie prowadzące, pierścienie oporowe oraz dolna pokrywa wpłynęły na jeszcze większą wytrzymałość i niezawodność siłowników
- zmniejszona pojemność robocza oleju – mniejsza waga siłownika, większa ładowność zestawu oszczędności oraz mniejsze koszty oleju
- zoptymalizowany czas podnoszenia i opuszczania, sprawia, że siłowniki HYVA ALPHA są najszybsze, pozwalając na większą liczbę rozładunków oraz oszczędności na paliwie
- specjalne prowadzenie stopni siłownika zwiększające odporność na wyboczenie, przy czym należy zaznaczyć, że siłownik nie jest elementem stabilizującym skrzynie wywrotu
- dodatkowe zabezpieczenie oraz uszczelnienie w postaci zgarniacza brudu,
- zabezpieczenie głównych uszczelnień przed odkształceniami,
- bardzo długa żywotność siłowników bez konieczności ingerencji serwisu,
eliminacja koncentracji naprężenia przez odpowiednio zaprojektowaną konstrukcję,
- bezobsługowy – siłowniki nie posiadają punktów smarnych (na życzenie klienta możliwe zamówienie siłowników z mocowaniami wyposażonymi w smarowniczki)
- specjalny port na siłowniku umożliwiający montaż zamka siłownika zabezpieczającego siłownik przed pęknięciem węża, lub montaż zaworu sterującego wywrotem na siłowniku z funkcja zamka siłownika zabezpieczającego siłownik przed pęknięciem węża, co niewątpliwie powoduję wzrost bezpieczeństwa i oszczędności
- chromowane tłoczyska,
- specjalny otwór technologiczny do montażu siłownika
- wzrost estetyki – generacja HYVA ALPHA sprawia, że pojazd wygląda nowocześnie i estetycznie
Mocowania siłownika oraz olej hydrauliczny należy zakupić osobno.